Ahhoz, hogy ezt az eszközt megtaláljuk, az alábbi három kérdésre kell választ adnunk:
A célközönség megismerése
Az első lépés az elérni kívánt célközönség helyes meghatározása, beazonosítása.
Ha ez megtörtént, próbáljuk meg megismerni, analizálni őket. Képzeljük bele magunkat a helyükbe. Mit csinálnak? Mivel foglalkoznak? Mi érdekli őket? Mik az igényeik? Mire vágynak? Milyen célok hajtják őket? Hol és hogy kommunikálnak? Milyen nyelven beszélnek? Milyen felületeken aktívak? A hagyományos csatornákat vagy a közösségi média világág választják?
Ha ezekre a kérdésre választ kapunk, sokkal hatékonyabbá és célzottabbá válik kommunikációnk.
Az üzenet
Ha beazonosítottuk a célközönséget, fontos megfogalmaznunk azt is, hogy milyen üzeneteket szeretnénk átadni nekik.
Egy üzenet akkor hatékony, ha emlékezetes. Kommunikáljunk világosan, érthetően, fogalmazzunk tömören, legyünk következetesek. Kerüljük a bonyolult, csak a betegszervezet számára érthető kifejezéseket!
Mindig mondjunk igazat!
Nagyon fontos, hogy csak valós dolgokról kommunikáljunk! Állításainkat tudjuk hiteles érvekkel alátámasztani. Hivatkozzunk bátran tényekre, statisztikai adatokra, kutatásokra, használjunk vizuális eszközöket. Színesítsük a kommunikációt, ez is segíti a hatékonyságát!
Még több ötletet leshetünk el az alábbi animációból!
CP-350525 Lezárási dátum: 2022.11.11.
Kommunikációs technikák
Ha már megvan, hogy kinek és hogy mit, jöhet az utolsó nagyon fontos kérdés, mégpedig a hogyan. Ahhoz, hogy a célcsoport ne csak meghallja, hanem meg is értse az üzeneteket, a megfelelő kommunikációs technikát kell választanunk.
Ez a videó segítséget nyújthat!
CP-350523 Lezárási dátum: 2022.11.11.
EM-114065
Lezárási dátum: 2022.11.11.